Strona glowna

Czwartek, 28 marca 2024, Do końca roku 278 dni Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni

Wiadomosci

W sprawie wyznaczenia kontrapasów dla rowerów na ulicach jednokierunkowych napisali do władz Powiatu i Miasta

Dodane: red Data: 2014-07-23 15:38:07 (czytane: 4815)  Wersja do druku

Członkowie Inicjatywy Biłgoraj Przyjazny Rowerzystom nie składając broni w walce o większe prawa dla rowerzystów oraz o to by drogi Ziemi Biłgorajskiej były im przyjazne. Z kolejnym nowym pomysłem zwrócili się do władz Powiatu i Miasta Biłgoraj. Odpowiednie pisma trafiły m. in. do Starosty, Burmistrza i Przewodniczących Rad.

Tym razem chodzi o wprowadzenie ułatwień dla rowerzystów w formie kontrapasów rowerowych na wszystkich ulicach jednokierunkowych w Biłgoraju. Ideę przedstawia Sławomir Bosak: -Idąc za przykładem dużych miast jak m. in. Krakowa, Gdańska czy Lublina, postulujemy o wprowadzenie ułatwień dla rowerzystów w formie kontrapasów rowerowych na wszystkich ulicach jednokierunkowych w Biłgoraju. Zlikwiduje to przypadki łamania przepisów ruchu drogowego, jazdy po chodnikach, skraca drogę przejazdu, czy omija ruchliwych skrzyżowań. Rozwiązanie takie wprowadzone w postaci wymalowanego na jezdni kontrapasa lub za pomocą samych tabliczek T-22 „Nie dotyczy rowerów” umieszczanych pod znakiem B-2, sprawdza się doskonale w polskich miastach wspomnianych wyżej.

kontra_pasy_bilgoraj.jpg

Jak podkreślają sam cykliści, jazda rowerem pod prąd jest wbrew pozorom bezpieczna. Kierowca i rowerzysta wzajemnie się widzą, a prędkość na tych drogach jest niewielka. Rowery zajmują mało miejsca i nie ma racjonalnych powodów, dla których miały by podlegać tym samym ograniczeniom co samochody. Biłgoraj Przyjazny Rowerzystom zaznacza, iż lepiej jechać mało ruchliwą ulicą pod prąd, niż ruchliwą zgodnie z kierunkiem jazdy samochodów. -Wprowadzenie kontra ruchu dla osób poruszających się na rowerach nie jest problemem z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, a raczej rozwiązaniem na jego rzecz - podkreśla Marian Maziarz. Kontrapasy nie powodują konfliktu z pieszymi, bo nie zabierają przestrzeni chodnika. -Jego wprowadzenie jest dużo tańsze i mniej terenochłonne od budowy wydzielonych dróg rowerowych - zauważa z kolei Leszek Grabowski.

Przeczytaj również:
W jakich zadaniach sprawdzają się podnośniki koszowe? Sprawdź! (2022-07-07 11:46:24) - Komentarzy:(0)
Zgubiona paczka - gdzie zgłosić? (2022-07-07 11:12:48) - Komentarzy:(0)
Miasto Biłgoraj chce budować bloki (2022-07-07 09:19:19) - Komentarzy:(0)
Egzaminatorzy WORD protestują. Egzaminy odwołane (2022-07-07 08:39:01) - Komentarzy:(4)
Darmowy transport dla osób pełnoletnich w powiecie biłgorajskim (2022-07-06 17:19:26) - Komentarzy:(0)
Policjanci znakowali rowery (2022-07-06 15:18:57) - Komentarzy:(1)
Oszukana na BLIK-a (2022-07-06 11:57:38) - Komentarzy:(0)
Wiemy, kto będzie przewodnikiem grupy Ziemi Biłgorajskiej na Jasną Górę (2022-07-05 16:53:24) - Komentarzy:(1)
Wszechnica UJ doradza, pomaga i projektuje (2022-07-05 15:54:37) - Komentarzy:(0)
Protest związkowców DPS-ów pod Starostwem Powiatowym. Z protestującymi spotkał się starosta i etatowy Członek Zarządu (FOTO) (2022-07-05 15:20:24) - Komentarzy:(19)


  Komentarze (12)
     

-Dzak
2014-07-26 10:25:43
Rosłan nie zrobił ścieżek rowerowych przy Kościuszki bo on chodzi z psami i kupił sobie nowy samochód wraz z budową dróg w mieście. Dba i dbał o siebie ... Znam Rosłana. Zawsze był cyniczny i samolubny.

-cyklista-kierowca
2014-07-25 02:19:52
Dokładnie większość z nas jeździ samochodami, ale też dużo rowerem i dlatego mamy pojęcie o warunkach jakie muszą pokonać właśnie rowerzyści aby przejechać miasto. Rozumiemy też kierowców samochodów i wcale z nimi nie walczymy. Chcemy pokazać władzy że pora coś zrobić dla tej dość dużej grupy użytkowników tego środka transportu. Bo rowerzysta nie korkuje miasta i nie potrzebuje 8m dla zaparkowania roweru. A drogi dla rowerów tylko są na korzyść dla obydwu grup uczestników ruchu.
Już nie jeden wróżył koniec masy, ale to też jest nasze życzenie. Niestety masa będzie jeździć aż sytuacja się na tyle poprawi, że nie będzie już miała najzwyczajniej sensu.

-
2014-07-24 15:32:59
W urzędzie już przemyślą jak na tym zarobić , ktoś musi zrobić projekt , ktoś sprzeda farbę a i pozwolenia wynajęcie malarzy , łącznie z 300 tys?A z aneksem może i 500

-stal
2014-07-24 12:11:42
Jakie znaczenie ma ilość osób biorących udział w masie krytycznej lub fakt, że rowerzyści jeżdżą też samochodami. ? To zwykłe szczucie jest. Jeśli pomysł przyczynia się do bezpieczeństwa dzieci dojeżdżających rowerami do szkoły to wart jest rozważenia.

-stal
2014-07-24 12:10:21
Jakie znaczenie ma ilość osób biorących udział w masie krytycznej lub fakt, że rowerzyści jeżdżą też samochodami. ? To zwykłe szczucie jest. Jeśli pomysł przyczynia się do bezpieczeństwa dzieci dojeżdżających rowerami do szkoły to wart jest rozważenia.

-
2014-07-24 08:28:01
Chłopaki już cuda-wianki wymyślają aby zaistnieć. W tych śmiesznych "masach krytycznych" bierze udział zaledwie kilkanaście osób i niedługo umrą śmiercią naturalną więc z nudów kombinują jak tu w inny sposób utrudnić życie zmotoryzowanym. Żeby chociaż sami nie korzystali z samochodów, ale gdzież tam ! Popatrzcie jak pomykają swoimi brykami w przerwach między "masami".

-kierowca
2014-07-24 07:30:31
Dobry pomysł. Będzie gdzie parkować.

-lbl.pl
2014-07-23 21:38:48
No nie wiem.
Przeczytałem pismo jaki skierowano do władz miasta/powiatu i jest tam wyraźnie i jednoznacznie zaznaczone, że postulują o wyznaczenie/wymalowanie kontrapasów na wszystkich ulicach jednokierunkowych w mieście.
Wg mnie bez ograniczana liczby miejsc parkingowych to można wyznaczyć fizyczne kontrapasy co najwyżej na Placu Wolności i Wacek-Wasilewskiej.
Jeśli chodzi o wyznaczanie kontrapasów i ograniczanie liczby miejsc parkingowych jestem na nie, jeśli o same tabliczki to w sumie może być, ale nadal uważam, że nie jest to aż tak potrzebne rozwiązanie w Biłgoraju i niewiele pomoże rowerzystom. Korzystać z tego będą co najwyżej mieszkańcy tych ulic, bo te wszystkie ulice mają minimalne znaczenie w układzie komunikacyjnym miasta.
.
Wydaje mi się, że ta akcja z kontrapasami to na zasadzie: inni mają to i my chcemy, ale zrobiona bez przeanalizowania potrzeb lokalnych rowerzystów.
.
Powtórzę jeszcze raz , te uliczki mają marginalne znaczenie jeśli chodzi o ruch rowerowy i porównywanie kontrapasu na ul. Widok, którym przejedzie pewnie 1-2 rowerzystów na godzinę, z kontrapasami na Kopernika, czy Warszawskiej w Krakowie, gdzie ruch rowerzystów można liczyć w setkach na godzinę jest śmieszne.

-cyklista
2014-07-23 21:01:00
Tutaj chodzi raczej o zasadę kontraruchu dla rowerów aniżeli tylko kontrapasów. Tam gdzie nie ma możliwości fizycznie wytyczyć kontrapasów wystarczą same tabliczki T22, które dopuszczały by do poruszanie się rowerami na właśnie wymienionych przez lbl.pl ulicach, a wiem z doświadczenia, bo dużo jeżdżę rowerem po mieście, że te uliczki ze względu na mały ruch na nich są bardzo popularne przez rowerzystów, szczególnie mniej doświadczonych, rodziców z dziećmi bądź przez osoby starsze. Często oni i tak poruszają się po nich właśnie w ten sposób i tutaj chodzi o zalegalizowanie takiego sposobu przemieszczania się.

-na Pojaska
2014-07-23 20:09:54
a przed szpitalem też zakazać parkowania ???? i kto tam pojedzie ??

Uwaga: Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Imię:
Email:
Twój komentarz:

HTML = wył
X-code = wł

X-Kody:
  • [email]nazwa@domena.pl[/email]
  • [url]www.strona.pl[/url]
  • [b]pogrubiony[/b]
  •  

    Copyright © 2006 LubelskieOnline.pl